המציאות העסקית במאה ה-21 מתאפיינת ברמת תחרותיות גבוהה מאוד. כל עסק חפץ חיים והצלחה מחויב במציאת מאפיינים ייחודיים ובעיקר נדרש לבדל את עצמו מהמתחרים על-מנת להגיע לקהל לקוחות רחב ומיצוי הפוטנציאל.
סימן מסחר הוא אחת הדרכים החשובות לעשות זאת. רישום סימן מסחר באינטרנט הוא דרך נוחה ויעילה להשלים את התהליך הבירוקרטי שמבטיח הגנה על המיתוג יקר הערך.
מהם סימני מסחר?
סימן מסחר יכול להיות מילה, שם, סלוגן, צלילים, אלמנטים ויזואליים, דמות או כל שילוב של הנ"ל ואשר מזוהים עם עסק ספציפי. שם של מותג הוא כמובן סימן מסחר קלאסי ועוד דוגמה שמקלה על ההבנה של מהם סימני מסחר היא צמד הקשתות המוזהבות שמרכיבות את האות m ומזוהות עם מקדונלד'ס.
למה חשוב לרשום סימן מסחר?
השם של העסק, הסלוגן שהמציא או הלוגו שלו מאפשרים לו להעביר באופן אפקטיבי מסרים שונים לקהל הלקוחות וליהנות מיתרון על פני המתחרים. בלי רישום של אותו סימן מסחר, יכולים לבוא עסקים אחרים ולעשות שימוש באותו שם או לוגו ולמשוך אליהם את הלקוחות (תוך כדי הטעייתם, כמובן).
רק רישום סימן מסחר באינטרנט או ישירות מול משרד המשפטים מונע מהמתחרים לעשות זאת. סימני המסחר מאפשרים את מיצוי המוניטין ובכל מצב שבו עסק אחר מנסה להשתמש במוטיבים ששייכים לכם תוכלו לתבוע אותם.
מה כולל תהליך רישום סימן מסחר באינטרנט?
רישום סימן מסחר באינטרנט כולל סריקה מקצועית ויסודית של מאגר הסימנים הקיים כדי לוודא שאותו סמן שאתם מבקשים לרשום לא קיים כבר – אם הוא כבר קיים, מן הסתם אי אפשר לרשום אותו עבור העסק שלכם כך שהסריקה הכרחית כדי לחסוך זמן וטרחה.
בנוסף כולל הרישום התנהלות מול רשם סימני המסחר שבמשרד המשפטים. הרישום כולל בחירה מדויקת של הסיווג תחתיו יירשם סימן המסחר (או כמה סיווגים במידת הצורך), וכן את הגשת כל המסמכים הרלוונטיים באופן מלא ומדויק כך שהרישום יושלם במהירות. התהליך עשוי להימשך כשנה, ואופציה נוספת היא הליך רישום מהיר שבהיעדר התנגדויות ניתן להשלימו תוך 3 או 4 חודשים.
חשוב להדגיש שלסימני מסחר אין תוקף, כלומר הם נשארים שלכם ללא מגבלת זמן – אם כי יש לחדש את תשלום האגרה בגינם אחת ל-10 שנים.