סימן מסחרי הוא הדרך של החברה לסמן את המוצרים שלה. לכל חברה במשק הישראלי ובעולם בכלל יש סימון מסחרי.
הסימון הזה נועד לשתי מטרות עיקריות. ראשית, הצרכנים מזהים את המותג לפי אותו סימון, כך שאם למשל אתם מעדיפים לקנות שקדי מרק דווקא של מותג מסוים, הסימון המסחרי מעיד על כך שהמוצר הוא של אותה חברה והאריזה לא תבלבל אתכם.
המטרה הנוספת של הסימון היא משפטית. על ידי הסימון שהוא נחשב, אגב, לרכוש פרטי בדרך כלל החברה מצהירה כי המוצר הוא בבעלותה וכל שימוש בו לרעה או העתקה שלו, היא עבירה פלילית שצפויה לגרור הליכם משפטיים.
אז מהו התהליך של רישום סימן מסחרי? איך עושים את זה? המשיכו לקרוא כדי לדעת.
סימונים מסחריים:
אם יש לכם מוצר שזה עתה יצא לשוק, בוודאי שמעתם על כך שכדאי שיהיה לכם סימון מסחרי. כן, זה משהו שעולה כסף כדי לעשות אותו, אולם הוא שווה כל שקל, בפרט כאשר החברה שלכם תגדל ותתרחב.
הסימונים המסחריים קודם כל יעזרו לכם במיתוג של החברה. לרוב, כל חברה שמחזיקה מוצר מסוים יש לה בידול באותו המוצר. למשל, אם ניקח את חברת תלמה של דגני הבוקר, הטעם שלהם, לדעת רוב הישראלים הוא הטוב ביותר, זאת למרות שאם תלכו לארצות הברית, תגלו דגני בוקר שונים לחלוטין.
אם כן, הבידול של החברה הוא בטעם של המוצרים שלה. כך, אנו מאמינים שגם למוצר שלכם יש בידול מעולה, הסימון המסחרי יזכיר ללקוחות שלכם מה האריזות שלכם על פני המתחרות והם יבחרו בכם מתוך הכרה בבידול שיש לכם במוצר.
כמובן שגם מבחינה משפטית, סימון מסחרי הוא מעיד על כך שאין לעשות בו שימוש לרעה.
לפרטים נוספים בקרו באתר: https://patents-il.co.il/