סוחרים באינטרנט? כך תגנו על עצמכם מבחינה חוקית/משפטית

פתרונות משפטיים אונליין

לפני מספר שנים, כאשר החל הסחר באינטרנט, בין אם זה במסגרת אתרים אשר הציעו מוצרים למכירה, אתרים שאיפשרו לרכוש מוצרים דרך מכרזים ומכירות פומביות, או כל מסחר אחר שהתרחש ברשת, היו משפטנים רבים שסברו, אשר צריך לאגד ולעגן בחוק את הסחר האלקטרוני. זאת על מנת שלא ייווצר מצב בו הלקוחות או המוכרים ימצאו את עצמם בהתנגשות או במצב בו האינטרסים שלהם לא מתמלאים בזמן העסקה.

על כן, חוקקו חוקים ונקבעו כללים כיצד עלינו להגן על עצמנו בעת מסחר באינטרנט, בין אם אנחנו לקוחות ובוודאי כשאנחנו אלה שמציעים את המוצר או את השירות למכירה ברשת.

חשוב להבהיר, מסחר באינטרנט הוא מסחר לכל דבר אף על פי שאין הדבר נעשה פנים אל פנים ואף על פי שלא מתבצעת עסקה בכתב. הדבר דומה לעסקאות שמתבצעות כן פנים אל פנים והוא שונה מעסקאות שמתבצעות בטלפון, שהפכו אסורות עם הזמן (כפי שהתנהלו בעבר, רק באמצעות הטלפון), מאחר ובעת מסחר באינטרנט כן ניתן לקבל אישור של הצדדים אשר מבצעים את העסקה.

אז כיצד אנחנו יכולים להגן על עצמנו בעת מסחר באינטרנט? ראשית, כל עסק אשר מבקש לעשות מסחר דרך אתר אינטרנט חייב להחזיק באתר, בצורה גלויה וברורה עמוד ובו תנאים ודרישות לאופי המסחר באתר. זאת אומרת, כל לקוח שמעוניין לעשות מסחר עם האתר, יכול להיכנס אל העמוד ולדעת מה בדיוק התנאים לכך.

שנית, בשביל לבצע את העסקה, חייבים לקבל את אישור הלקוח, לשם כך צריך ליצור פונקציה אותה אמור לסמן הלקוח, ובכך הוא מאשר שהוא קרא וקיבל את התנאים השונים לעסקה.

שלוש, כל תנאי השירות, מסוג המוצר, אופי המשלוח שלו אל הלקוח, זמן המשלוח, עלות המוצר הכוללת (כולל משלוח, מע"מ וכדומה), ולמעשה כל פרט בעסקה חייב להיות גלוי, וברור ללקוח.

ארבע, אישור העסקה חייב להישלח אל הלקוח במייל, כולל קבלה.

חמש, האתר חייב להכיל פרטי התקשרות נכונים, קרי טלפון, כתובת מייל, ואפילו כתובת פיזית של המקום בו יושב העסק. כך ידע הלקוח אל מי לפנות אם יש בעיה מסוימת עם המוצר או עם העסקה.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

אולי יעניין אותכם?